Veelgestelde vragen

Bestellen
Het bestelproces in stappen
  • Plaats de gewenste artikelen in de winkelwagen.
  • Klik op "doorgaan naar betalen" als je de artikelen in je winkelwagen wil bestellen.
  • Je krijgt een overzicht met je gekozen artikelen, hier kun je eventueel nog aantallen wijzigen.
  • Maak je keuze tussen inloggen of afrekenen als gast.
  • Vul al je gegevens in en/of controleer deze.
  • In het overzicht kun je controleren of je bestelling, adresgegevens en verzendwijze kloppen.
  • Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
  • Je bestelling is geplaatst. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.

Ik heb geen bevestiging per e-mail gekregen

Direct na het plaatsen van de bestelling ontvang je van ons een automatische bevestigingsmail. Deze e-mail ontvang je meestal binnen enkele minuten. Zodra je, na het plaatsen van je order, de bevestigingspagina hebt gezien, is je bestelling goed bij ons aangekomen. Door in te loggen op Balluca.nl kun je de status van je bestelling altijd controleren via je account.

Helaas kunnen we niet voorkomen dat je de bevestigingsmail in sommige gevallen niet ontvangt. Mogelijke redenen hiervoor zijn:

  • Het e-mailadres is per ongeluk verkeerd getypt.
  • De bevestigingsmail is door de spamfilter tegengehouden. Je kunt de e-mail dan vinden in de ongewenste mail (spam).
  • Het e-mailadres van Balluca.nl staat tussen de geblokkeerde afzenders. Je kunt dit zelf wijzigen via je e-mail instellingen.

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?

Het is zeker nog mogelijk om nog iets aan je bestelling toe te voegen mits je bestelling nog niet is verwerkt in ons magazijn. Tot die tijd kun je artikelen toevoegen aan een lopende bestelling zonder extra verzendkosten. Als je nog iets toe wilt voegen moet je zo snel mogelijk, na het plaatsen van de bestelling, per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. Indien je de bestelling al betaald hebt dan kun je het verschil in bedrag nog naar over overboeken.


Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Ja, je kunt ook vanuit België en Duitsland artikelen bij Balluca.nl bestellen en naar België of Duitsland laten verzenden.


Kan ik bestellen zonder account?

Jazeker, je kunt bij Balluca.nl gewoon bestellen zonder een account aan te maken. Kies dan voor "bestellen als gast". Een account aanmaken heeft wel veel voordelen. In je account kun je altijd al je bestellingen en facturen zien. Ook staan je adresgegevens dan al ingevuld als je gaat bestellen.


Meer tonen
Levering
Wat is de levertijd?

Bestellingen die (op werkdagen) vóór 14.00 uur binnenkomen en zijn betaald, worden dezelfde werkdag verzonden.

In 99,9% van de gevallen heb je de bestelling de volgende dag in huis (m.u.v. de Waddeneilanden en buiten Nederland).

Bestelling geplaatst (vóór 14.00 uur) op, wordt bezorgd op:

Maandag ==> Dinsdag

Dinsdag ==> Woensdag

Woensdag ==> Donderdag

Donderdag ==> Vrijdag

Vrijdag (particulier of Servicepunt) ==> Zaterdag

Vrijdag (zakelijk of scholen) ==> Maandag

Zaterdag ==> Dinsdag

Zondag ==> Dinsdag

Voor België en Duitsland is de levering binnen 2 werkdagen.


Wat zijn de bezorgkosten?

Bezorgkosten:

Bestelling

Tot € 50,-- binnen Nederland       € 6,95

Vanaf € 50,-- binnen Nederland   Gratis

Tot € 75,-- naar België                 € 8,95

Vanaf € 75,-- naar België             Gratis

Tot € 100,-- naar Duitsland          € 9,95

Vanaf € 100,-- naar Duitsland      Gratis

Wij versturen alle bestellingen als pakket met track en trace, zodat ze in geval van verlies altijd traceerbaar zijn.


Kan ik mijn bestelling zelf bij Balluca.nl af komen halen?

Komt het je beter uit om je bestelling zelf af te komen halen? Je kunt tijdens het bestelproces, bij de verzendmethode, kiezen voor "afhalen bij ons magazijn" in Ulft. Dit is natuurlijk gratis. Afhalen is op afspraak, ons magazijn is niet altijd geopend. Je ontvangt een berichtje zodra de bestelling klaar staat. Dit is in de regel dezelfde dag of een dag later. Het kan ook eventueel op ons postadres in Doetinchem worden afgehaald.


Ik heb iets besteld maar nog niet ontvangen.

Heb je een bestelling gedaan maar nog niets ontvangen? Controleer eerst of je een verzoek tot betaling hebt ontvangen (gekozen voor "bankoverschrijving bij de betaalmethode bijvoorbeeld). Zodra de betaling bij ons binnen is wordt je bestelling direct gereedgemaakt. Je ontvangt op de dag van verzending een e-mail van DHL met de track en trace van de zending. De track en trace wordt verzonden naar hetzelfde e-mailadres als waar je de bestelling mee hebt geplaatst. Via de track en trace kun je zien waar het pakket is. Misschien is het ergens anders afgeleverd. Indien het niet duidelijk is waar het pakket is kun je altijd even contact met ons opnemen via (0314) 848689 of het contactformulier.


Wat als ik niet thuis ben als ze het pakket komen brengen?

Als je niet thuis bent zal de chauffeur het pakket (indien het past) in de brievenbus of op de afgesproken plek afleveren. Lukt dat niet dan ligt het pakket, de volgende werkdag, bij een DHL servicepunt. Daar kun je het afhalen. Het pakket blijft daar maximaal 7 dagen liggen. Daarna gaat het retour naar Balluca.nl.

Bij levering door DHL heb je keuze uit bezorging aan huis of bij een DHL servicepunt. Alle informatie over de zending kun je vinden bij de track en trace of in de app van DHL. Je kunt zelf wijzigingen aanbrengen m.b.t. de zending (zoals wat te doen als je niet thuis bent).


Meer tonen
Betaling
Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

In onze webshop kun je veilig en gemakkelijk betalen met iDeal, ApplePay, Bancontact, KBC, Klarna of bankoverschrijving.

Daarnaast is het ook mogelijk om je bestelling achteraf te betalen via Klarna. Hierbij betaal je de factuur binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Kies je voor betalen via bankoverschrijving, dan wordt je bestelling verzonden zodra we je betaling hebben ontvangen. Bij deze keuze worden de bestelde artikelen maximaal 14 dagen voor je vastgehouden. Hebben we dan geen betaling ontvangen dan wordt de bestelling geannuleerd.


Waar kan ik mijn factuur vinden?

Al je facturen (en eventueel creditnota's) kun je terug vinden in je account. Daarnaast ontvang je, bij het plaatsen van een bestelling, ook altijd een e-mail met de bestelbevestiging en je factuur. Heb je de factuur niet meer en wil je deze alsnog ontvangen neem dan even contact op met de klantenservice. We kunnen je de factuur nog een keer per e-mail opsturen.


Kan ik een ander adres als factuuradres opgeven?

Jazeker, je kunt tijdens het bestellen kiezen voor de optie "factuuradres wijkt af van afleveradres". Hierbij kun je een nieuw adres invullen als factuuradres. We versturen de factuur niet per post naar het ingevoerde adres.


Hoe kan ik betalen als ik mijn bestelling zelf kom afhalen?

Je kunt bij het plaatsen van de bestelling al betalen via iDeal of een andere betaalmethode of je kunt er voor kiezen pas te betalen als je het af komt halen bij ons magazijn. Dit kan per PIN of (gepast) contant.


Garantie en retourneren
Wat is de retour termijn?

Controleer je bestelling altijd zo snel mogelijk na ontvangst. Op deze manier weet je zelf of de bestelling helemaal in orde is en kun je ons tijdig op de hoogte stellen van eventuele manco's of andere klachten.

Je mag artikelen binnen 14 dagen, na ontvangst van de artikelen, terugsturen of terug brengen. Op onze pagina met retourbeleid kun je alle informatie vinden over het retourneren van artikelen. Indien van toepassing ontvang je je geld terug. Het bedrag wordt binnen enkele werkdagen (maar altijd binnen 2 weken) op je rekening teruggestort. Komen alle artikelen van de bestelling retour? Dan crediteren we ook de, bij het plaatsen van de bestelling, betaalde verzendkosten. Graag wel in de originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) terug sturen.

In geval van breuk of manco (aantal ontvangen stuks is anders dan op de pakbon) sturen we zo snel mogelijk de ontbrekende of vervangende artikelen op.

Helaas is het niet mogelijk om artikelen te ruilen, in overleg kan dit eventueel wel bij ons magazijn.


Garantie

Wanneer je na het in gebruik nemen van de artikelen nog een klacht over het artikel hebt, laat dit ons dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen in overleg zoeken naar de beste, passende, oplossing.

Balluca.nl staat er voor in dat de producten voldoen aan de vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.


Kopen op afstand.

Ter bescherming van jou als koper is de Wet "Kopen op Afstand" door de overheid in het leven geroepen. In de wet staat dat je veertien dagen bedenktijd krijgt als je een product op afstand koopt. Je kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat je wilt hebben. Wil je het product toch niet hebben? Dan kun je je geld terugkrijgen als je het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. Je bedenktijd gaat in als je het product ontvangt. Wil je, in het kader van deze wet, een product terugsturen? Laat ons dit dan binnen de veertien dagen weten, voordat je het terugstuurt.JeU hoeft geen reden op te geven waarom je de artikelen terug wilt sturen. Uiteraard stellen wij het wel op prijs als je ons een reden kunt aangeven. Voorwaarde voor het retourneren is wel dat de artikelen goed en degelijk verpakt retour gestuurd worden en de artikelen ongebruikt, onbeschadigd en nog in de originele verpakking zijn. Je ontvangt, na controle van de retour artikelen, een creditnota. De verzendkosten voor het retour zenden worden niet voor onze rekening genomen. De verzendkosten welke je hebt voldaan bij je bestelling worden, bij retournering van de gehele bestelling, wel terugbetaald.


Contact
Wat zijn jullie contactgegevens en openingstijden?

Op onze site kun je 24 uur per dag terecht om te winkelen. Daarnaast zijn onze medewerkers natuurlijk ook persoonlijk bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9.00 uur tot 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 uur tot 16.00 uur. Afhalen van artikelen bij ons magazijn kan alleen op afspraak.

Tel: 0314-848689

E-mail: info@balluca.nl

Postadres: De Gasperilaan 141, 7007 MV  Doetinchem

Magazijn: Ettenseweg 6, 7071 AD  Ulft

KvK nummer: 50794353

BTW nummer: NL001859817B40

Bankgegevens:

IBAN: NL03RABO0356700623 t.n.v. Balluca.nl te Ulft

BIC:RABONL2U


Overige informatie
In wil mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.

Klik hier (onderaan de pagina op de groene button) om je aan te melden voor de nieuwsbrief. De nieuwsbrief verschijnt 1 x per maand. Bij inschrijving van onze nieuwsbrief gebruiken we de, door jou opgegeven, gegevens (e-mailadres) alleen om je onze nieuwsbrief toe te sturen. Je kunt je na inschrijving ten allen tijden afmelden via de link in de nieuwsbrief of door een berichtje te sturen naar onze klantenservice via info@balluca.nl.


Hoe gaan jullie om met de privacy van klanten?

Bekijk onze privacy policy hier.


Wat zijn jullie voorwaarden?

Bekijk onze leveringsvoorwaarden hier.

Bekijk onze algemene voorwaarden hier.


Wat is een CE label?

Alle artikelen die Balluca.nl verkoopt, zijn gekeurd volgens een Europese standaard, de CE-norm. Alle speelgoed artikelen in Nederland zijn verplicht dit CE-label te dragen. Dit houdt in: geschikt voor kinderen van 3 jaar en ouder i.v.m. mogelijk kleine onderdelen. Is een artikel wettelijk goedgekeurd voor kinderen jonger dan 3 jaar dan wordt expliciet een leeftijd vermeld. In de catalogus en op de website staat bij deze artikelen aangegeven vanaf welke leeftijd het betreffende artikel geschikt is. Staat er niets bij dan is het geschikt vanaf 3 jaar.


Loading...